Adakah KITA diantara ORANG2 YG berIMAN & beramal soleh, Mempunyai AKHLAK seINDAH RASULLULLAH ?

Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa;Dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban Saudara kamu; Janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain.Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani-Marilah bersama-sama menegakan syiar Islam walaupun pandangan Politik perbagai aliran,contohi Junjungan Nabi kita bagaimana beliau berbaik dengan jirannya walaupun jiranya seorang Yahudi.


free web counter


Sedikit INFO


    Antara perkara yg menjadikan Islam itu istimewa ialah Islam tidak meletakan perantaraan antara manusia dengan Tuhan,Islam tidak meletakan perantaraan untuk insan berhubung dengan Tuhan,Bila2 masa sahaja,siapa sahaja,dimana sahaja,dimana ia berada bangsa apa keturunan apa,jika ia ingin berhubungan dengan Allah atau kembali kepada Allah maka tidak pernah ada halangan untuk ia kembali kepada Allah,Ini adalah beza Islam agama Allah dengan agama yang ditokok tambah seperti dalam agajan kristian yang mana ada jika ada orang nak balik kepada Tuhan ia terpaksa membuat pengakuan kepada  Paderi  tentang dosa 2 yang pernah  ia lakukan,tetapi Islam tiada ada unsur sebegini.
Berkenaan rahmat Allah pula,Islam membuka pintu taubat  seluas2 pintu,jika sesseorang ingin bertaubat kepada Allah,Maka Allah  tidak pernah mgukur berapa banyak dosa yang pernah ia lakukan,keturunan  dan sebagainya.

Wahai sahabat ku marilah sama2 kita bertaubat kerana pintu taubat @keampunan terbuka luas dikala waktu siang dan juga malam , ,Oleh itu bersungguhlah kita melakukan kebaikan dan jauhi kejahatan,Insyaallah mati kita diakhiri dengan Iman.